Co znamená veřejná služba v oblasti sdělování veřejnosti?
Český rozhlas odlišuje od ostatních rádií zejména kvalita a šíře nabízených služeb nebo programová i regionální pestrost.
Český rozhlas nabízí posluchačům a příjemcům rozhlasových služeb ověřené, nezávislé, pravdivé a spolehlivé informace a vyrábí žánry umělecké produkce, které žádné jiné soukromé rádio nabídnout nemůže.
Zpravodajské stanice Český rozhlas Radiožurnál a Český rozhlas Plus jsou tematicky nejpestřejší a oproti soukromým rádiím věnují až dvojnásobný prostor nehudebním obsahům. Další stanice Českého rozhlasu, příkladně Český rozhlas Dvojka, Český rozhlas Vltava, rádio pro mladé Radio Wave a rádio pro děti Rádio Junior, se oproti jiným rádiím věnují literárně-dramatické tvorbě, tvorbě pro děti a přinášejí příběhy v rozhlasových dokumentech. Nabízí tak pro každého člena rodiny poutavou zábavu i poučení.
Kde si Český rozhlas a jeho stanice naladíte?
Stanice Českého rozhlasu a další obsah si poslechněte na audioportálu a v aplikaci mujRozhlas.
Spolehlivé a rychlé zprávy čtěte na zpravodajském portálu iROZHLAS.
Český rozhlas investuje do nových technologií tak, aby byl kdykoli a kdekoli dostupný všem. V každém kraji má regionální studio, díky kterému vysílá čerstvé informace přímo z daného kraje. Má i rozsáhlou síť zahraničních zpravodajů, které v případě potřeby posílá po světě. I proto je Český rozhlas dlouhodobě nejdůvěryhodnějším médiem v zemi.
Český rozhlas je národní kulturní instituce
Český rozhlas však není pouze rádiem, ale je i kulturní institucí, která zřizuje umělecká tělesa a soutěže, jako jsou Symfonický orchestr Českého rozhlasu, Dětský pěvecký sbor, Dismanův rozhlasový dětský soubor, folklorní soubor BROLN, Big Band Gustava Broma nebo festival rozhlasové tvorby Prix Bohemia Radio a mezinárodní rozhlasovou soutěž mladých hudebníků Concertino Praga.
Český rozhlas také pomáhá díky Nadačnímu fondu Českého rozhlasu znevýhodněným lidem – nevidomým a slabozrakým v rámci projektu Světluška a opuštěným seniorům v projektu Ježíškova vnoučata.
A v neposlední řadě Český rozhlas pečuje o více než stoletou audiovizuální paměť českého národa.
Příjmy z reklamního času jsou omezené a striktně regulované
Český rozhlas od soukromých médií odlišuje skutečnost, že je nezávislý na komerčních a politických zájmech. Díky rozhlasovému poplatku je financován z více než 94 % Vámi, posluchači a plátci rozhlasového poplatku, a ze zákona je pro něj i vysílání reklamy striktně regulováno na 3 minuty denně na celoplošných a 5 minut denně na regionálních stanicích.
Český rozhlas podléhá kontrole celého Parlamentu ČR a prostřednictvím Rady ČRo a Ombudsmana ČRo se na něj můžete obrátit i Vy!
Český rozhlas oslovuje většinové i menšinové publikum
Český rozhlas nabízí program skutečně pro každého. Rozmanitost služeb se týká obsahu produkovaného Českým rozhlasem na všech úrovních: žánry, formáty, témata, typy médií (audio, video, text) atd. Výzvou u tvorby programu je vždy nalézt ten správný mix, jenž osloví cílové publikum.
Český rozhlas nabízí 4 celoplošné stanice, 6 speciálních stanic, 14 regionálních studií a vysílání do zahraničí. Zajišťuje takové distribuční portfolio, že ho můžete naladit skutečně kdykoli a kdekoli, ať již prostřednictvím klasického rádia, televize, nebo přístroje připojeného na internet.
Český rozhlas pomáhá
Nadační fond Českého rozhlasu pomáhá vytvářet prostředí a podmínky pro plnohodnotný rozvoj člověka a jeho schopností, bez ohledu na jeho hendikep či znevýhodnění. Své poslání naplňuje prostřednictvím dlouhodobých projektů Světluška a Ježíškova vnoučata a jednorázových sbírek, které pomáhají tam, kde je potřeba.
Český rozhlas přináší exkluzivní výzkumy
Český rozhlas také zadává a financuje výjimečné projekty, mezi které patří i rozsáhlé sociologické výzkumy, věnující se české společnosti a klíčovým faktorům, které ji pojí, nebo rozdělují.
Unikátní a oceňovaný projekt Rozděleni svobodou přinesl detailní pohled na českou společnost po 30 letech od sametové revoluce. Cílem výzkumu bylo zanalyzovat, jaké je sociální rozvrstvení české společnosti, jestli je rozdělená a jakým způsobem. Sociologové nakonec rozdělili českou společnost do šesti společenských tříd a díky Českému rozhlasu se tento přístup etabloval v přemýšlení o české společnosti dodnes.
Na tuto spolupráci se sociology navazovaly další výzkumy: Rozděleni klimatem, Společnost nedůvěry nebo Život k nezaplacení.